Pages

Wednesday, June 17, 2009

SHEIKH FATHY YAKAN DALAM KENANGAN

Dalam perjalanan dari Kulai,Johor 14 Jun yang lalu saya singgah sebentar di TAnjung Keling Melaka.Sementelah lalu di kawasan yang jarang saya singgah ,saya mengambil keputusan bermalam di TAnjung keling sambil meraikan keinginan anak-anak memenuhi agenda cuti sekolah.

Sebelum melelapkan mata sempat saya onlinekan broadband saya untuk melihat perkembangan mutakhir.BAnyak berita sensasi memenuhi laman web dan laman blog yang berjebah itu.Hangat Muktamar PAS masih membahang,Runtuh bumbung Stadium kebanggaan rakyat terengganu masih menggeletek hati saya yang lansung tiada simpati.Tambah lagi isu kerajaan perpaduan,PRK manik urai mula mengambil ranking berita utama dan bermacam lagi berita.

Namun hati kecil saya terpana sebentar apabila melihat secebis berita tentang pemergian pemikir yang banyak menyumbang idea dalam gerakan Islam,Sheikh Fathy Yakan.Hati saya terus teringat buku karangan beliau :Bahtera Penyelamat dalam kehidupan Pendakwah yang sudah masuk bahagian akhir akan saya khatam bacaannya di sebuah MAsjid di Selangor.KArangan beliau yang mengambil tempat antara karangan yang menjadi rujukan gerakan Islam menjadikan pemergian beliau sebagai kehilangan besar kepada seluruh umat islam terutama mereka yang mendokong gerakan ISlam.

Semoga Allah merahmati beliau dan semoga pengorbanan menanam minda dengan asas perjuangan kukuh selama ini akan menjadi amal ibadah yang diredhai Allah.Al Fatehah.

No comments:

Post a Comment