Pages

Monday, January 18, 2010

TEKS KAJIAN ANAK DIDIK PEMIMPIN UMNO (ISLAM PENYELESAIAN MENGULAS)

Mr Bean menyalak suruh Hishamuddin letak jawatan


KUALA LUMPUR, 17 Jan: Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan wajar melepaskan jawatan atau diberhentikan berikutan kegagalan mengawal kejadian pembakaran dan pencemaran ke atas gereja yang sangat memalukan negara.

Hishammuddin dan Musa kena berhenti atau diberhentikan daripada jawatan masing-masing dan Najib kena tunjuk pada rakyat ‘kaki bangku’ seperti kedua-duanya tidak ada tempat dalam kabinet dan kerajaan.

“Buang saja mereka, baru Najib boleh bercakap walk the talk,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena . klik disini

-Mr Bean PAS -

Nampak Mr Bean PAS ini tak habis2 attack kerajaan dalam isu gereja terbakar ini . Sebelum ini beliau la yang buka cerita PM dan TPM tiada di Malaysia dan membuat dakwaan negara tidak stabil dan diambang bahaya . Kali ini Mr Bean yang cakap tanpa fakta dan hanya berpandukan sedap mulut sahaja terus meminta Menteri KDN Dato Seri Hishamuddin dan IGP meletakkan jawatan @ diberhentikan berikutan kegagalan mengawal kejadian pembakaran dan pencemaran ke atas gereja yang sangat memalukan negara.

PB rasa kalau dia jadi Menteri KDN pun ,dia akan lalui benda yang sama saja situasi ini seperti mana Hishamuddin alami sekarang . Adakah Mahfuz mahu Hishamuddin kerah polis jaga gereja di seluruh negara sepenuh masa ke ?? Lepas tu perompak ,peragut , mat rempit sapa nak pi tangkap ?? Mr Bean nak jaga depa ini semua ke ??

Lebih baik beliau pergi suruh Menantu kesayangan pemegang kunci syurga supaya segera meletak jawatan hari ini berikutan Nick Ajis sendiri sudah mengaku kesilapannya sehingga terpaksa membeli kompleks perniagaan Bazar Tok Guru bernilai RM23 juta daripada syarikat swasta Sensa Timur Sdn Bhd . Malah hari ini Pergerakan Pemuda Umno Kelantan membuat laporan polis meminta siasatan dibuat terhadap pengakuan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semalam berhubung urusniaga pembelian kompleks perniagaan Bazaar Tok Guru di Kota Bharu.

ISLAM PENYELESAIAN ;ULASAN

Di atas saya kemukakan satu sedutan dari laman blog yang menggelarkan dirinya Pejuang Bangsa. Bangsa apa yang mereka perjuangkan saya tak pasti. Kalau Yahudi memperjuangkan bangsanya dari dulu dan sampai sekarang tak kunjung henti. Kalau Mandela memperjungkang bangsa kulit hitam sampai keluar masuk penjara. Pejuang bangsa ini tak pasti pula saya bangsa apa yang dia perjuangkan.

Melihat tulisannya nyatalah hasil tarbiah mereka yang memoerjuangkan bangsa ini terlalu murahan kerana mereka menghalalkan semua cacamerba bahasa dan adab dan membolehkan segalanya kerana bukan ingin menegakkan kebenaran tetapi kerana mahu melepaskan geram.

Kepada pejuang bangsa kenapa "Mr Bean" (gelaran mereka kepada YB Mahfuz) yang kamu kata tidak betul dan tidak berfakta. salahkan jika YB mahfuz sarankan menteri dalam Negeri meletak jawatan begitu juga KPN. Apa yanbg tidak berfaktanya. Itu kegagalan yang mereka buktikan. Bukan sebuah gereja yang diserang bahkan 2,3 dan beberapa buah. Wajarlah kalau dikatakan mereka yang diamanahkan menjaga keamanan lena (mungkin hasil pendidikan bekas ketua mereka suatu ketika dahulu). Kenapa melenting " takkan nak jaga gereja 24 jam" Isk takkan tak mampu.Kalau semua anggota boleh pantau ceramah PAS siang dan malam, asal ada ceramah boleh dihambat dan dihalau. Memantau lorong dan jalan dan tempat yang dirasakan perlu takkan tidak mampu. Mana risikan polis atau sememangnya serangan sekadar mengkambing gurun hitamkan.

Kalau PB kata polis kena tumpukan peragut,perompak dan mat rempit. Cuba tolong jawab adakah jenayah ini menampakkan penurunan dan rakyat sudah boleh hidup dengan aman. Jawapannya tidak jugak masih ,masih dan masih ketakutan di jalan bahkan di rumah. Mungkin PB ingin berkata pulak Polis nak tumpukan kepada PATI. itulah alasan orang yang gagal. Kepada PB jangan jadi macam lagu bangau oh bangau asyik tak menampakkan kesalahan sendiri semua salah orang. Kalau kita salah dan ditegur walaupun dari pihak pembangkang "terimalah" terimalah ...dan terimalah dengan redha...yang kamu tu salah.Kelak jangan jadi pihak yang kamu kata pembangkang memberikan jawapan seperti ular dalam lagu bangau oh bangau. bayangkan kalau nanti kami semua jawab " memang BN makanan kami" kami ngap semua sebab semua dah tak betul yang betul adalah kebenaran. PB tolong insaf. Kalau nak mengampu pun patut padan lah.

PB kata "kalau YB mahfuz memerintah nanti pun benda sama yang dia buat" mana PB tau, Ini satu lagi khurafat yang mesti dibasmi. Kenyataan Bn saja yang boleh memerintah mesti kita rungkaikan ikatan dari membelenggu rakyat Malaysia. PB jangan taasub ,bagi peluang .dahulu orang kamu kata Nik Aziz tak mampu memerintah,sebulan akan tumbang tapi dan 20 tahun. Saya mahu ajarkan matematik sebulan dan 20 tahun jaraknya banyak...."Adakah PB sedar dan faham?.

ermmm mesti PB nak buktikan kegagalan Tok guru dengan Isu menantunya dan Bazar tok guru. Kalaupun berlaku kesalahan Nik aziz tak pernah sembunyikan semua telus.kalau salah salah lah. Apa nak dirisaukan. Berbanding orang orang sebelah sana bukan 23 juta berbilion sampai sekarang senyap. Ada kita dengar Pemuda UMNO peduli nak repot polis isu-isu korapsi pemimpin mereka. PB kena jawab apakah perjuangan PB semata mata mempastikan ahli PAS dipersalahkan sekalipun mereka betul dan membetulkan UMNO dan ahli UMNO sekalipun ternyata mereka salah.Ingatlah kita tidak dapat melobi Allah swt dengan hujah dan pengamatan kita. Amalan dan kerahmatan Allah yang akan tentukan kejayaan kita. Tenunglah diri...bertindak dengan alas iman bukan pedoman hati batu yang berpaut pada amarah dan nafsu. Lihatlah pada pedoman wahyu, rayu pada Allah yang satu agar tidak tertipu dengan habuan dan sedap dunia. Wallah hu,aalam.

No comments:

Post a Comment