Pages

Saturday, April 24, 2010

8 JAM untuk berkempen

Sehingga tulisan ini di tulis calon calon yang bertanding dalam PRK P94 Hulu selangor mempunyai kurang lebih 8 jam lagi untuk berkempen. sepanjang kempen berlansung seperti biasa BN mempunyi kelebihan media ibu ayah mereka untuk meracuni rakyat dengan pembelaan terhadap kesalahan mereka.Pihak PR terpaksa menggunakan segenap kudrat berteman senjata gigi dan gusi untuk berhadapan dengan kekuatan BN yang mengeploitasi jentera kerajaan bagi meraih undi.
Sepanjang penulis bersama jentera kempen PR, sempat penulis meninjau bahan bahan kempen BN. Hebat dari segi kualiti bahan dan metirial berwarna warni (pasukan kayalah katakan) namun apa yang dijadikan bahan amat keterlaluan sekali. Menghentam peribadi calon PR datuk Mohd zaid Ibrahim dilihat amat keterlaluan sekali. Penulis masih ingat kalau dulu UMNO BN cukup menghina PAS kerana menghina orang dengan gelaran dan makian yang melampau tetapi barangkali berhadapan dengan PR BN sudah diharuskan oleh mufti muftinya untuk menggunakan istilah istilah yang melampau tersebut. Pada pandangan khalayak apakah layak manusia seperti Datuk Zaid yang mengaku dirinya tidak sempurna di gelar sebagai "Dajjal kecil". penulis ingin katakan kalau Datuk Zaid dituduh sebagai "Dajjal Kecil" siapa pula "Dajjal Besarnya" . Mungkin "Dajjal Besarnya " adalah orang yang menbgharuskan kezaliman menindas dan mengunci segenap lorong demokrasi dan bersekongkol dengan Israil itu "Dajjal Besarnya".
Penulis juga ingin bertanya kepada mufti yang hebat hebat ilmu mereka dan ulama ulama UMNO yang satu ketika amat hebat mempertahan isu kalimah ALLAH ,sejak bila pula kempen BN mengharuskan surah yasin dijadikan freegift semasa kempen tidak mengira muslim atau non muslim. Mungkin mufti mufti dan ulama UMNO sudah berijtihad dan menyakini surah surah yasin itu tidak diletakkan ditempat yang tidak sepatutnya. Kalaulah PR yang melakukan nescaya mereka hentam habis habisan PR tidak menjaga kesucian ISLAM. BN buatlah apa sahaja tidak salah semua betul belaka ,1 Malaysialah katakan.
Malam semalam penulis di Kg Sungai Buaya (dahulunya felda Sg Buaya),melihat gelombang rakyat dan penduduk Sg Buaya yang menuntut hak mereka. Nampaknya BN cuba sekali lagi mengugut untuk menyelesaikan masalah tanah penduduk Sg Buaya dengan syarat, Syaratnya BN menang.Kalau Bn kalah di Hulu selangor, Rakyat Selangor tidak berhak mendapat hak mereka ,itulah BN yang terlalu bongkak. Saya ingin tarik perhatian khalayak ,bagaimana kalau kita banci mereka yang didapati tidak menyokong PR,mereka ini tidak mendapat keistimewaan yang diperolehi di Selangor.Apa komen BN agaknya?
Semoga pengundi P94 Hulu selangor membuat pilihan bijak,jangan biarkan BN bertambah bongkak dengan kejahatan yang mereka telah lakukan dan akan lakukan. Pilihlah calon PR dalam UNDI ANDA.
TAKBIRRR...

No comments:

Post a Comment