Pages

Wednesday, August 26, 2009

Permatang Pasir Kekal Permatang PAS

Saya menyambut berita kemenangan Calon PAS di permatang Pasir dengan penuh syahdu ketika seorang sahabat memaklumkan keputusan tidak rasmi sedetik sebelum masuk waktu berbuka. Keputusan rasmi saya ketahui ketika saya jejaki kaki ketangga masjid untuk solat Isyak dan Solat taraweh. Hati saya terasa puas kerana setelah sepak terajang,caci maki dan fitnah membabi buta pihak UMNO BN semakin menjadi jadi ,ternyata kehebatan Ramadhan memberikan kekuatan kepada pejuanga Islam.

Permatang Pasir kekal sebagai Permatang PAS. Tinggallah UMNO yang semakin gila meroyan dek ketidak arifan berdepan musuh politik secara tuntas. Ingatan kepada Juak juak UMNO kalau mahu berjuang kena belajar tahan telinga,jangan baru sekejap jadi pembangkang orang kata sedikit dah mula nak angin satu badan. Guna rasional,dan kenalpasti salah diri jangan asyik salahkan orang lain. Example : Bila kalah UMNO kata PAS serang peribadi ,Saya nak menjawab kalau dah tak nak kena serang peribadi carilah calon yang tidak boleh diserang peribadinya (maknanya calon yang clean) Soalan : agak agaknya adakah dalam UMNO ni calon yang clean.

Kalau calon UMNO yang bergelar Ustaz siap hafiz pulak tu perangai macam orang tak pernah mengaji agama, rentikanlah UMNO nak dakwa dirinya bersih...Wahai UMNO muhasabahlah diri. Kenallah diri . Baikilah diri. Tak salah akui kesalahan diri. Bukankah Ramadhan ini bulah mulia untuk membersihkan diri.

Kepada pejuang pejuang PAS dan pendokong keadilah dan kemanan ucaplah Tasbeh sebanyaknya untuk menyatakan syukur kepada Allah yang memberikan kemenangan kepada ISlam.

No comments:

Post a Comment