Pages

Tuesday, April 14, 2009

BILA DOA DAN RINTIHAN PEJUANG, ALLAH PERKENANKAN


"Ya Allah kami letakkan Engkau di batang leher musuh-musuh kami.Dan kami berlindung denganMu dari kejahatan mereka.Ya Allah, leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka Goncangkan pendirian mereka Dan hantarkanlah anjing-anjing Mu ke atas merekaWahai Tuhan Yang Gagah Perkasa Wahai Tuhan Yang Maha Penghukun Wahai Tuhan yang bersifat murkaYa Allah, Ya Allah, Ya AllahWahai Tuhan yang menurunkan Kitab, Wahai Tuhan yang mengerakkan awan Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera Al-Ahzab Kalahkan mereka dan menangkan kami ke atas mereka"


Doa ini sudah tidak asing lagi bagi pejuang dan penegak agama Allah. Setelah usaha yang berterusan setiap pejuang diseru bermunajat dan memanjatkan doa serta rintihan agar bantuan Allah sentiasa bersama kita Insyaallah.


Hari ini jari jemari saya terpanggil untuk menitipkan untaian kata kata dilembaran bisu ini untuk dikhabarkan kepada seluruh para pejuang bahawa selama ini Allah sentiasa mendengar rintihan dan keluhan kita. Pernahkah kita terfikir ada doa di kalangan sahabat sahabat kita yang Allah kabulkan. Membaca isu pergolakan dalam kerajaan UMNO BN semacam ada tanda suasana politik Malaysia tidak kurang hebatnya berbanding apa yang berlaku di Thailand,tidak juga sunyi dari petaka petaka yang sentiasa merobek damai seperti negara jiran Indonesia yang seakan menyaksikan pertembungan semakin mengharukan.


Saya terjengah berita kekalutan di Terengganu yang katanya dalam pilihanraya ke 12 mendapat mandat rakyat cukup padu. Namun saya masih ingat bahawa Terengganu negeri paling lewat mengangkat sumpah MB berbanding perak,yang ketikaa itu sudah bercelaru(kononnya). Hari ini sekali lagi setalah UMNO BN membuat onar di Perak dengan rampasan kuasa bak lanun purbakala,Parti itu menampakkan keselekehannya apabila menjadikan soal kepimpinan ibarat membeli sekotak mancis. Khabarnya 8 ADUN mula memboikot MB yang di awal perlantikannya juga kontroversi. Libang libu ini tak mungkin akan terhenti dalam masa sekelip cuma,masing masing ingin menduduki takhta idaman yang diigaukan sejak awal lagi. Biasalah dalam UMNO pijak memijak,langgar melanggar,makan memakan dah jadi budaya berbanding dalam jamaah Islam soal menjadi pemimpin amanah berat yang bukan kesukaan. Pemimpin yang baik akan sentiasa merasa berat dengan amanah, bukan mengangkat diri atau istilah yang sering kita sebut "Hubbuur Riaasah"


Khabarnya juga di utara tanahair negeri terkecil di semenanjung tapi besar krisisnya. Haram dan halal sudah mulaa kedengaran. selama ini kedengaran MB haram hanya di negeri perak. Ada munasabahnya jika di perak kedengaran istilah MB halal dan Mb haram kerana pertembungan antara musuh tradisi. Peliknya dalam sebuah kapal di negeri Utara ini ada juga istilah MB haram.Hati saya berdetik "agaknya ajal UMNO dah semakin hampir". Teringat saya kata-kata seorang sahabat lama ketika bertemu dalam kempen pilihanraya Bukit Gantang.Katanya "Dulu Allahyarham Ustaz Fadhil bernah kata, PAS kalau nak memerintah pun paling awal dalam pilihanraya ke 13". Saya tak pasti dimana beliau dengar kata kata Allahyarham,cuma kalau sungguh Allahyarham pernah berkata begitu mungkin doa itu Allah akan kabulkan sedikit masa lagi. Melihat kepada senario yang berlaku rasanyaa tiada yang mustahil.


Bila Bahtera UMNO yang kaptennya dah bercakaran,bertebuk pulak dengan tebukan rasuah,gila kuasa,sekx,politik wang,dan macam macam tebukan,apakah anak kapal rasa selamat untuk sampai destinasi. Untuk pastikan destinasi dapat dijejaki elokrasanya kita tukar Bahtera di stesyen PRU 13.


Doa para sahabat agar perkumpulan mereka dijahanamkan,kesatuan mereka digegarkan dan kesatuan mereka diceraiberaikan semacam menampakkan hasilnya dengan reality yang berlaku.Tunggu apa lagi seberang kemari,bahtera kami masih kosong,lantainya lantai Iman,dindingnya dinding Islam dan layarnya adalah kepimpinan berteraskan Al Quran.Ayuh Pasakkan Thabat untuk mendepani cabaran.

No comments:

Post a Comment