Pages

Thursday, April 9, 2009

KABINET BARU NAJIB


8 April 2009 dikhabarkan DS Najib akan istiharkan barisan kabinet barunya. Namun menjelang jam 4 petang tiada sebarang tanda dan tiupan angin DS Najib akan mengumumkan barisan kabinet baru. Ketika saya mencari apa khabar berita tentang kabinet baru terdengar dihujung telinga bahawa DS Najib terpaksa tangguhkan pengistiharan ,khabarnya ada rakan sekutu BN yang "demand" nak koata menteri atau Timbalan menteri yang agak lebih walaupun Partinya kalah teruk dalam PRU ke 12 yang lalu.
Kemelut ini pada penulis tamparan yang hebat dan ujian getir Pak JIB (agaknya panggilan manja untuk PM baru,kalau nak rasa muda sikit panggil Abang JIB) setelah diuji dengan sepakan penalti yang tak mampu ditahan Abang JIB di Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Khabarnya rakan komponen di Sabah dan Sarawak teringin jugak nak kerusi Menteri dan Timbalan Menteri tu. Teringat gurauan seorang kawan dari serawak ketikan pulang ke kampung halaman,pemandu pelancung yang semakin ghairah menyatakan "kami sekarang anak emas tak macam dulu anak tiri".NAmpaknya Abang JIB kene selalu naik kapal terbang lah untuk menjaga rakan rakan dan anak emas di Malaysia Timur. Jaga-jaga kalau asyik memandang ke sana yang di Semenanjung mungkin PRU 13 , 10 negeri PR sapu. Kalau nyata yang menjadi kenyatan ,atau cita yang menjadi cita-cita dan tanggungjawab...PR akan ke Puterajaya alamatnya Abang JIB PM paling sekejap lah jawabnya.

Kepada yang bakal digugurkan bolehlah berkongsi ladang limau dengan mantan PM Tun Abdullah. Tidakpun buka ladang ternakan kambing kormesial ,bolehlah menteri Asas Tani cari lubang pasaran yang meluas. Kepada yang bakal jadi Menteri atau Timbalan Menteri jaga-jaga agenda nak berubah.Entah entah berubah dari tak baik kepada lebih buruk.

No comments:

Post a Comment