Pages

Tuesday, October 13, 2009

ANTARA FAHAM DAN SEMANGAT

Salam perjuangan saya hulurkan kepada seluruh juak juak pejuang kebenaran. Memahami makna perjuangan dan makna gerakan tidak semudah memahami disiplin disiplin ilmu yang lain. Faham perjuangan dan gerakan memerlukan keikhlasan dan Iman yang jitu beserta amal yang bersungguh sungguh. Sekiranya menjadikan fikiran kita berlegar sekitar kotak pemikiran yang sama dengan pemikiran pejuang keduniaan yang tidak ada hubungan dengan Allah rabbul Jalil jadilah kita sebagai peluah perasaan yang tidak ada nilainya lansung dari sudut perjuangan.

Sifat Islam yang tinggi ,tidak ada yang lebih tinggi darinya menjadikan islam tidak pernah kalah dalam mengemudi kehidupaan manusia. Manusia yang seringkali berasa kalah namun Islam tetap sirna dan memberikan kedamaian dan ketenangan kepada setiap pencintanya.

saya terpanggil untuk sama sama berkongsi pandangan terhadap kekalahan calon PAS di Bagan pinang. PAS sebenarnya tidak kalah dan terus menjadi pegangan kepada pencinta ketauhidan dan pencinta keadilan. Mereka yang tidak menyokong PAS sebenarnya tidak faham kenapa PAS wujud dan kenapa PAS berusaha menawar khidmat. Saya lansung tidak hairan jika yang membuat komen membuta tuli tentang kekalahan calon PAS ialah orang orang UMNO dan BN,kerana falsafah politik mereka terlalu sempit dan hanya merujuk kepada sokongan mejoriti semata sebagai ukuran kemenangan.

Apa yang saya terkilan segelintir penyokong PAS dan yang lebih malang Ahli PAS sendiri tidak dapat menjiwai makna perjuangan PAS. Apa maknanya perjuangan dan gerakan jika kekalahan calon untuk di cerca dan di hina sebaliknya kekalahan itu adalah hikmah yang amat besar untuk pejuang Islam fahami. Mungkin sidang khalayak sudah terbaca bagaimana komen membuta tuli yang dilontarkan oleh sesetengah orang PAS yang tidak sempat ditarbiah. Ada yang berhujah PAS sama seperti UMNO dalam menangani ISU Kuil di S23 Shah Alam menjadikan orang india tidak mengokong PAS. Hujah Tuan Presiden tidak jelaskan pendirian tentang isu itu menjadikan orang India sangsi. Ini adalah hujah ahli PAS yang berpenyakit dan tidak minat ditarbiah.

Kalau PAS seperti UMNO kenapa pula UMNO turut disokong kenapa Orang India tidak mengemukakan calon mereka sendiri. Kalau PAS tidak membela India dalam Isu kuil apakah UMNO yang dikatakan anti kuil (kononnya) akan menyokong orang India seluruh malaysia. Berhujah biar kena maqasidnya. kalau kita mengiakan sokongan India kepada BN sebagai harapan untuk mereka dibela dalam isu kuil bermakna sohehlah UMNO lah yang melakukan provokasi tentang isu kuil di shah Alam walaupun dalam masa yang sama slogan UMNO yang mengkritik PAS selangor mengutamakan kuil. sebaliknya UMNOlah yang mengutamakan kuil sebab itu mereka disokong. Bagi mereka yang celik mata ini adalah makna kemenangan bagi Islam biar kita kalah namun manusia melihat kebaikan kita dan kejahatan musuh teserlah. Sedarlah rakyat tak selama lamanya ingin berada dalam kejahatan.

No comments:

Post a Comment